یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 5 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
معرفی تکنولوژی شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۹:۳۹:۵۳

روبات بی‌سیم که با استفاده از باله شنا می‌کند

باشگاه خبری فراساحل: شرکت چینی Robosa یک روبات بی‌سیم ساخته است که قادر است با استفاده از یک باله شبیه به ماهیان شنا کند. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل ازساینس دیلی، این روبات کوچک که BIKI نام دارد، در نزدیکی سطح آب با استفاده از یک برنامه اندروید از طریق تلفن هوشمند کاربر کنترل می‌شود و تصاویر زنده‌ای از یک دوربین 4K نصب شده روی روبات را برای کاربر ارسال می‌کند. روبات BIKI در اعماق بیشتر توسط برنامه‌های از پیش تعیین شده مسیریابی یا از طریق یک ابزار کنترل کننده دستی ضد آب که سیگنال‌های صوتی ضد آب را برای آن ارسال می‌کند، کنترل می‌شود.

البته با وجود این که BIKI قادر است تا عمق 60 متری آب شنا کند دستگاه کنترل آن در حال حاضر تنها تا عمق 10 متری کارآیی دارد. علاوه بر این در عمق آب ارسال تصاویر زنده دوربین امکان‌پذیر نیست و این تصاویر برای استفاده‌های بعدی در یک حافظه 32 گیگابایتی ضبط می‌شوند.یکی از مزایای این روبات عدم استفاده از پروانه برای حرکت است. این ویژگی موجب شده تا روبات صدای کمتری تولید کند و در صورت استفاده در استخرها خطر آسیب بدنی به شناگران در اثر برخورد با پره‌های پروانه منتفی شود. این روبات کوچک برای مسیریابی و اجتناب از برخورد با اشیای زیر آب از یک سیستم مادون قرمز به همراه یک جی پی اس بهره می‌برد. به گفته سارندگان BIKI باتری این روبات با هر بار شارژ بین 90 تا 120 دقیقه کار می‌کند.



  کد خبر : 3732
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :